Ottosson är kanske i likhet med Skogö och Malm aspirant på livstids fängelse. Sverige har ju fortfarande inte återinfört dödsstraff, vilket annars kunde komma ifråga och tillämpas, när det gäller att stävja den grövsta brottsligheten, som t.ex. grovt vållande till annans död genom vägsaltning.
Nu handlade det om slarvet med att inte stoppa trafiken vid fara för människors liv. Emellertid är ju Trafikverket hårt pressat av förseningar som följd av uselt underhåll. Därför kör man så det stänker, även om det är blod, när signalsystemet slumpvis fungerar. Nu är det ju inte signalens fel att det är signalfel, ty signalen har ingen egen vilja fast man kan tro det när tåg också möts på samma spår. Det krävs dock viss intelligensnivå för att komma till insikt om att det troligen är personalfel. Men om Trafikverket endast har cirka 7000 kostnadsställen är det begripligt att ingen kommer upp på en sådan hög nivå. När Trafikverket häller salt på våra vägar bekräftar man och understryker sin låga nivå. Det är väl därför man är månatligt understödsobjekt på Trafikverket, för att man inte hade kompetens eller ork att skaffa sig ett jobb.Visst är det tur att det finns någon som tar ansvar för Sverige, det svenska folket, trafiksäkerheten, samhällsekonomin, livskvalitén och miljön.
Med vänlig hälsning,
Bengt Jonasson
Civilingenjör utan gränser
08-50010220
absolut.vetande@gmail.com
saltonroads.kills@gmail.com