Nu tjafsas det åter om finansiering av infrastrukturens utbyggnad. ”Frippolin” gnäller som den pojkvasker, eller ännu mera som den barnunge, han är. Det blir mindre utsläpp av koldioxid om fordonen kan rulla förbi Stockholm på högsta växel istället för att krypa fram på lågväxel. Finansieringen fixar vi genom att slippa det sabotage mot realkapital, sabotage mot miljö och sabotage mot infrastruktur som vägsaltningen nu åsamkar Sveriges medborgare.
Jag har tidigare kritiserat Fredrik Reinfeldt för att han tillsatt ett sånt nöt till generaldirektör, en ”ekonom”. Det är ju att förolämpa hela det svenska folket. Kanske kan Melander åstadkomma något för medmänniskorna, eller är hon också bara ett kostnadsställe, ett månatligt understödsobjekt…
Anders Ygeman tycks inte ha förstått att vägsaltning är en brottslig handling, vilken associerar till Hitlers metoder: Ett kemiskt medel, på ett begränsat utrymme, inget alternativ, dödsoffer!