90 sekunder med förre justitieministern Thomas Bodström

By | november 30, 2013

Förre justitieministern, struntade i att Ingemar Skogö, som också var sosse, orsakade döda vägtrafikanter genom vägsaltning. Ministrar och generaldirektörer håller ihop mot oss människor som arbetar, utvecklar och försörjer dessa högavlönade kostnadsställen.

Förre justitieministern, struntade i att Ingemar Skogö, som också var sosse, orsakade döda vägtrafikanter genom vägsaltning. Ministrar och generaldirektörer håller ihop mot oss människor som arbetar, utvecklar och försörjer dessa högavlönade kostnadsställen.

Strax efter valet 2006, då sossarna förlorat till Alliansen, sprang jag ihop med Thomas Bodström på Folkungagatan. Det var mellan Södermannagatan och Nytorgsgatan. Bodström var i sällskap med en dam. Varför har du inte svarat på mitt brev, var min inledande replik… Det handlar om VÄGSALT! Tidigare hade jag fått svar två gånger då jag skrivit till Göran Persson. Visserligen hade det första svaret kommit från Björn Rosengren och hade lite av karaktären ”Goddag yxskaft”. Det andra brevsvaret från Persson var mer av karaktären avsnäsning från en fjolla på regeringskansliet som försökte visa sig märkvärdig. ”Det vet du väl att VÄGSALTNING sorterar under Näringsdepartementet!”
Jag hade skrivit till Bodström 2005 eftersom vägsaltning är en rättsfråga, inte är en väghållarfråga. Vägsaltning innebär ju ett uppsåt att sabotera ett naturligt underlag på våra vägar samt ett vållande av vägtrafikanters död genom hasard och ofta ökad halka som följd av saltningen. För att inte stressa justitieministern valde jag sålunda att skriva i början av maj, då vintern var över och det var tämligen långt till nästa salt- och terrorismperiod.
Med syfte att väcka intresse för frågan samt för att öka förståelsen för vilket allvarligt brott vägsaltningen utgör, ansträngde jag mig att vara pedagogisk. Vi måste återinföra dödsstraffet i Sverige och tillämpa det på generaldirektör Ingemar Skogö. Nu borde jag väl ändå få napp efter alla tidigare brev som inte resulterat i framgång.
Dekalen VÄGSALT DÖDAR som jag lät trycka upp för mer än 30 år sedan talar sitt tydliga språk. Självklart har jag Vägverket kulörer. Det är en varningsskylt. Kör inte på saltade vägar!

Dekalen VÄGSALT DÖDAR som jag lät trycka upp för mer än 30 år sedan talar sitt tydliga språk. Självklart har jag Vägverket kulörer. Det är en varningsskylt. Kör inte på saltade vägar!


”Vi får två tusen brev per år till justitiedepartementet” framhöll Bodström och menade också att det var en fråga för Näringsdepartementet. Jag hade skickat med dekalen VÄGSALT DÖDAR. Den som öppnat brevet kan omöjligen ha undgått att ta till sig budskapet. Därefter slank Thomas Bodström in tillsammans med damen i en port strax intill Folkungagatan.
Här försvann Thomas Bodström med en dam

Här försvann Thomas Bodström med en dam

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *